18 september 2013

Brandutbildning som gav en tankeställare!

Idag hade företaget jag jobbar på, Libra assistans, en brandutbildning. Sjukt intressant! Fick lära mig sånt jag inte tänker på annars. Fick även klart för mig vad jag oroat mig för ganska mycket när vi bott i lägenhet, vart man ska fly när det brinner?! Brinner det i trapphuset så ska man stanna i lägenheten & stänga in sig i ett rum. Brinner det i lägenheten och inte har möjlighet att springa ut genom trapphuset så ska man stänga in sig i ett annat rum & ställa sig på balkongen om det är möjligt. Tar 1 timme för elden att sprida sig genom väggar, sjukt visst? 
Visste ni förresten att vi är skyldiga enligt lag att ha brandvarnare uppe i taket? Så börjar det brinna och vi inte har brandvarnare uppe så har vi brutit mot lagen/får ingen försäkring. 
Vi hade mycket teori men även endel praktiska övningar som att släcka eld på docka och använda brandsläckare. Ångrar inte en sekund att jag gick den! Blev en riktig tankeställare.
Sålde min iPhone 4 ikväll! Haha asså jag la in annonsen på blocket vid 16, inom 2 timmar hade jag fått 4 sms, 5 mail och 4 samtal. Helt galet?! Men den första som ringde var seriös och hans dotter blev glad när hon fick använda sina sparpengar, sjukt söt! Trots totaltspräckt baksida så fick jag 1000 spänn, behövligt! 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar